برگزیده ها
1400/10/1 چهارشنبه
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در مراسم تکریم و معارفه سرپرست دانشگاه پیام نور:
دانشگاه پیام نور؛ دانشگاهی فراملی به وسعت کل ایران است / کمک به ترویج علم، اولویت جدی دانشگاه پیام نور باشد

.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با عنوان اینکه دانشگاه پیام نور؛ دانشگاهی فراملی به وسعت کل ایران است، گفت: مدیریت چنین دانشگاهی نیازمند سرمایه اجتماعی، مقبولیت، محبوبیت و استفاده از مشورت اهل تجربه، خبره و نخبه است.
به گزارش روابط عمومی، دکتر زلفی گل در مراسم تکریم و معارفه رئیس دانشگاه پیام نور که امروز در سازمان مرکزی برگزار شد، ضمن تقدیر از خدمات ارزنده دکتر محمدرضا زمانی در طول دوره تصدی  و قدردانی از دکتر تقی زاده برای قبول این مسئولیت افزود: تشکیل اتاق فکر و استفاده از تجربیات افرادی که در دانشگاه پیام نور مسئولیت داشته و از جنس این دانشگاه هستند می تواند برای ارتقای جایگاه علمی دانشگاه موثر باشد.
وی با عنوان اینکه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تمام قد از فعالیت های علمی، آموزشی، پژوهشی و فناوری دانشگاه پیام نور حمایت می کند، تاکید کرد: دانشگاه پیام نور با توجه به برخورداری از ویژگی های منحصر به فرد خود، تنها دانشگاهی بود که به دلیل دارا بودن تجربه کافی، در شرایط پاندمی کرونا، تاب آوری کرد .
دکتر زلفی گل تعیین اولویت ها را در دانشگاه پیام نور ضروری خواند و گفت: دانشگاه پیام نور با دیگر دانشگاه های زیرمجموعه وزارت علوم  به دلیل نوع ماهیتش تفاوت دارد و اولویت های این دانشگاه نیز باید متفاوت باشد به نحوی که اعضای هیات علمی و دانشجویان بر اساس معیارهای عملکردی این دانشگاه خود را بسنجند و خود را با دیگر دانشگاه ها مقایسه  نکنند.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری کمک به ترویج علم را یکی از اولویت های جدی دانشگاه پیام نور دانست و افزود: تفاوت بسیاری بین تولید علم، ترویج علم، مصرف علم و نشر علم وجود دارد و یکی از اولویت های دانشگاه پیام نور این است که تلاش کند تا سطح آموزش عمومی جامعه ارتقا یابد به گونه ای که هر کس که طالب ادامه تحصیل است، با توجه به ویژگی های این دانشگاه بتواند سطح سواد خود را ارتقا دهد.
وی به استانداردهای آموزشی در دانشگاه پیام نور اشاره کرد و گفت: دانشگاه پیام نور در بخش آموزش و آزمون ها از استاندارد های ویژه ای برخوردار بوده و آمار پذیرش دانش آموختگان این دانشگاه در مقاطع تحصیلات تکمیلی نشان دهنده کیفیت آموزش در این دانشگاه است.
 

    استفاده از فضاهای بلااستفاده به نفع توسعه مراکز رشد و آموزش های مهارتی

دکتر زلفی گل بر تغییر رویکرد دانشگاه پیام نور تاکید کرد و گفت: این دانشگاه باید در رویکردی جدید به دنبال استفاده از فضاهای بلا استفاده به نفع توسعه مراکز رشد و آموزش های مهارتی باشد تا بتوان از همه امکانات در جهت ارتقای آموزشی، پژوهشی این دانشگاه و فراهم سازی فرصت های لازم برای دانشجویان استفاده کرد.
وی با بیان اینکه،  یکی از بزرگ ترین سرمایه هر جامعه ای ، آرمان آن جامعه است که تمام انرژی ها و ظرفیت های موجود را مدیریت می کند ، اذعان داشت: با توجه به بیانات مقام معظم رهبری ؛ دستیابی به تمدن نوین اسلامی و مدینه فاضله ای که اسلام نوید آن داده است، بزرگ ترین آرمان نظام اسلامی است و دانشگاه ها نیز باید با رویکردی کارشناسانه در جهت دستیابی به این آرمان گام بردارند.
وی با تشبیه آموزش عالی کشور به شطرنج علم و فناوری گفت: در بازی شطرنج هر مهره نقش منحصر به فرد خود را داراست و دانشگاه پیام نور در شطرنج علمی کشور، دارای نقشی ویژه است که باید هماهنگ با دیگر دانشگاه ها در راستای اهداف وزارت علوم، تحقیقات و فناوری حرکت کند.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری یادآور شد: تولید علم منجر به مرجعیت علمی می شود و مصرف علم نیز رفاه را برای بشر به ارمغان می آورد و ما باید بتوانیم ضمن مصرف کنندگی علم ، در زمینه تولید علم نیز برای تحقق مرجعیت علمی اهتمام ورزیم.
گفتنی است، در این مراسم حکم انتصاب دکتر ابراهیم تقی زاده به عنوان سرپرست دانشگاه پیام نور توسط وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به وی اعطا شد.
 

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر